دوگانه سوز کردن خودرو
نوشته شده توسط : شهرزاد

دوگانه سوز کردن خودرو

سوخت اکثر خودرو های مورد استفاده بنزین است اما در چند سال اخیر شرایطی فراهم شده است که می توان خودرو ها را دوگانه سوز کرد. مالکان خودرویی که قصد دوگانه سوز کردن آن را دارند باید به سایت اطلاعات خودرو های دوگانه سوز مراجعه و ثبت نام کنند. سپس از طریق گزینه تبدیل خودرو ها اقدام به دوگانه سوز کردن ماشین خود کنند. پس از ثبت نام متقاضیان، پیامکی برایشان ارسال می شود که باید با مراجعه به مراکز مجاز، اقدامات لازم را انجام دهند.

تمایل مالکان خودرو برای دوگانه سوز کردن خودرو با طرح سهمیه بندی بنزین افزایش یافته است. اولویت با متقاضیانی است که زودتر در سامانه ثبت نام کرده باشند. جهت دوگانه سوز کردن خودرو ها هزینه هایی نیز دریافت می شود که با توجه به کیفیت کیت، نوع ماشین و اندازه مخزن این هزینه متفاوت خواهد بود.

 

نکات مهم در دوگانه سوز کردن ماشین

دوگانه سوز کردن خودرو زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می گیرد.واحد های مختلفی جهت انجام این کار مجوز دارند. کسانی که خودروی خود را دوگانه می کنند همزمان قادر هستند از سهمیه بنزین خود نیز بهره مند شوند.

در گازسوز کردن خودرو ها از گاز فشرده شده که به cng معروف است استفاده می شود. این گاز جایگزین مناسبی برای سوخت بنزین، گازوئیل و گاز مایع است. ایمنی این گاز بالاست و فضای کمی را اشغال می کند. البته محصول دیگری به نام lpg نیز وجود دارد که جزو مشتقات نفتی محسوب می شود. این محصول شامل بوتان، بوتیلن، پروپان و پروپلین می باشد. اما اگر بخواهیم در مقام مقایسه برآییم lpg برای دوگانه سوز کردن خودرو ها مناسب تر خواهد بود. از جمله دلایل آن می توان به این موضوع اشاره کرد که خودرو سی ان جی سوز باید با سوخت بنزینی روشن شود اما lpg نیازی به این مورد ندارد. همچنین سی ان جی وزن بسیار بیشتری نسبت به مخزن lpg دارد.

فروش سریع خودرو در مشهد

فروش سریع خودرو در کرج

آگهی فروش خودرو در مشهد 

آگهی فروش خودرو در کرج





:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: